Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vanaf het moment van de Duitse inval in mei 1940 begon het verzet tegen de bezetting. Vaak ging het om gewone burgers die, uit overtuiging of uit vaderlandsliefde, actief of passief verzet pleegden tegen Duitse soldaten, de Duitse oorlogsmachine en Belgische collaborateurs. In de loop van de oorlog organiseerde het verzet zich en werd het gewelddadiger, omdat de bezetter zich genadeloos opstelde. De diepe tegenstelling tussen ‘witten’ en ‘zwarten’, tussen verzetslui en collaborateurs, heeft de naoorlogse samenleving getekend. Onder meer daardoor is, zeker in Vlaanderen, het verhaal van de weerstand minder bekend. Onterecht, zoals blijkt uit de pakkende getuigenissen in Kinderen van het verzet.
Wereldoorlog II ; verzet. --- History of Belgium and Luxembourg --- anno 1900-1999 --- World War, 1939-1945 --- Anti-Nazi movement --- 949.3.036 --- 949.3.09 "1940" --- 949.3.09 "1940" Geschiedenis van de Vlaamse beweging--?"1940" --- Geschiedenis van de Vlaamse beweging--?"1940" --- 949.3.036 Geschiedenis van België: 2de wereldoorlog; repressie (1940-1945) --- Geschiedenis van België: 2de wereldoorlog; repressie (1940-1945) --- Verzetsbewegingen ; België ; Wereldoorlog II --- Verzetsbewegingen ; België ; Wereldoorlog II
Choose an application
geschiedenis --- History of Belgium and Luxembourg --- Belgium --- België ; geschiedenis --- Academic collection --- C6 --- België [land - BE] --- 949.3 --- Histoire de la Belgique Geschiedenis van België --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Geschiedenis van België --- 949.3 Geschiedenis van België --- History --- 949.3 History of Belgium --- History of Belgium --- 920 --- België geschiedenis --- geschiedenis België --- histoire Belgique --- België ; geschiedenis
Choose an application
Inhoud- Handleiding met duidelijke foto's- 10 praatplaten- 40 stappenplannen- 10 keer 9 themakaartjes- 50 werkblaadjes- Oneindig veel tips om de thema's in de klas tot leven te brengen
techniek --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- Didactics of social education --- natuur --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Techniek ; kleuteronderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs ; leermiddelen --- C6 --- creatieve expressie --- natuureducatie --- natuurbeleving --- 472.3 --- 471.49 --- kleuters --- technologische opvoeding --- 471.43 --- Techniek --- Natuur --- Technologische opvoeding --- #PBIB:+111.63 --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Wereldoriëntatie --- Vakdidactiek : Wereldoriëntatie : Natuur : Kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2018 --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- wetenschappen --- Natuur- en milieueducatie --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Kleuteronderwijs --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- 2,5-jarige --- 3-jarige --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Karolingers --- Franken --- Charles the Great [Holy Roman Emperor] --- Karel de Grote (koning der Franken) --- C3 --- geschiedenis --- middeleeuwen (x) --- historische figuren --- Karel de Grote --- 925.3 --- middeleeuwen --- Kunst en cultuur --- geschiedenis - Frankische Rijk --- Charlemagne, --- Charlemagne --- Franks --- History --- Pictorial works
Choose an application
Regional documentation --- Tongres --- Herstappe --- Riemst --- Haspengouw ; reisgidsen --- Romeinse monumenten ; België --- Haspengouw --- Limburg --- Tongeren --- België --- 914.93.7 --- C3 --- reisgids --- vrije tijd --- oudheid (x) --- 986.3 --- reisgidsen --- romeinen (ler) --- België - provincie Limburg, Voerstreek --- Kunst en cultuur --- Romeinse monumenten ; België
Choose an application
Wiskunde --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Toets --- C6 --- wiskunde --- 475.4 --- Lager onderwijs --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.51 --- 510.3 --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
In dit boek maken historici van diverse universiteiten en onderzoeksinstellingen samen de balans op van de Tweede Wereldoorlog in België. Ze doen dat op een originele manier, want iedere auteur start zijn verhaal bij een opvallend stuk oorlogserfgoed. Vanuit diverse invalshoeken analyseren ze de woelige periode van het interbellum naar de oorlog en de invasie van het land. En van de bezetting naar de bevrijding en de herinnering aan het conflict. Met een epiloog van internationaal gereputeerde historicus Richard Avery en geïllustreerd met bijzondere historische foto's.
C5 --- Wereldoorlog II --- #SBIB:949.3H4 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Koloniale en diplomatieke geschiedenis van België (wereldoorlogen) --- 949.3.036 --- 940.53 --- 940.53 Geschiedenis van Europa: Tweede Wereldoorlog--(1939-1945) (algemeen) --- Geschiedenis van Europa: Tweede Wereldoorlog--(1939-1945) (algemeen) --- 949.3.036 Geschiedenis van België: 2de wereldoorlog; repressie (1940-1945) --- Geschiedenis van België: 2de wereldoorlog; repressie (1940-1945) --- World War, 1939-1945 --- World history --- History of Belgium and Luxembourg --- anno 1940-1949 --- België : Wereldoorlog II --- Bezetting - verzet --- België : Wereldoorlog II
Choose an application
Hoe is de Eerste Wereldoorlog in België vastgelopen? Hoe was het vier jaar lang niet mogelijk om het front aan de IJzer en bij Ieper te doorbreken? Hoe is het eigen Belgische leger de oorlog doorgekomen? Deze en tal van andere vragen krijgen een concreet antwoord in 14-18. Oorlog in België, het ultieme overzichtswerk over het militaire verloop van het grootste en bloedigste conflict dat ooit op Belgische bodem uitgevochten is. Van de forten rond Luik en de slag aan de IJzer, over de loopgraven voor Ieper tot de slag van Passendale: voor het eerst worden alle militaire operaties waar Belgische troepen bij betrokken waren of die zich voltrokken op Belgisch grondgebied in één boek besproken. Bovendien worden de militaire gebeurtenissen in een ruimere Belgische en internationale context geplaatst. De kleine feiten en grote gebeurtenissen worden voorzien van bijna 400 unieke, vaak nooit eerder gepubliceerde illustraties en meer dan 50 kaarten. De schrijvers van het boek zijn stuk voor stuk specialisten ter zake. Met 14-18. Oorlog in België maakten ze een belangrijke synthese, wetenschappelijk onderbouwd en toegankelijk voor een breed publiek, onmisbaar voor al wie interesse heeft in de grote oorlog.
België ; Wereldoorlog I --- militaire geschiedenis (x) --- Militaire geschiedenis --- België ; geschiedenis --- Academic collection --- C8 --- Wereldoorlog I --- 940.3 --- 949.3 --- Eerste Wereldoorlog --- BPB1505 --- 949.3.034 --- Guerre --- Belgique --- 949.3.034 Geschiedenis van België: 1ste wereldoorlog (1914-1918) --- Geschiedenis van België: 1ste wereldoorlog (1914-1918) --- 949.3 Geschiedenis van België --- Geschiedenis van België --- 940.3 Geschiedenis van Europa: Eerste Wereldoorlog--(1914-1919) (algemeen) --- Geschiedenis van Europa: Eerste Wereldoorlog--(1914-1919) (algemeen) --- Ideologie en politiek --- Oorlog --- België --- History of Belgium and Luxembourg --- anno 1910-1919 --- PXL-Central Office 2014 --- World War, 1914-1918 --- Belgium --- History --- 1914 --- -History of Belgium and Luxembourg --- -Academic collection --- háború --- karas --- rat --- karš --- luftë --- válka --- Krieg --- wojna --- војна --- war --- sota --- krig --- рат --- πόλεμος --- vojna --- война --- război --- guerra --- sõda --- oorlog --- gwerra --- ozbrojený konflikt --- relvastatud konflikt --- fegyveres konfliktus --- väpnad konflikt --- aseellinen selkkaus --- conflitto --- oružani sukob --- válečný konflikt --- conflitto armato --- invasione armata --- bewaffneter Konflikt --- konflikt i armatosur --- εμπόλεμη κατάσταση --- armed conflict --- conflit armé --- ginkluotas konfliktas --- σύρραξη --- apertura delle ostilità --- gewapend conflict --- væbnet konflikt --- bewaffnete Auseinandersetzung --- conflict armat --- relvakonflikt --- dichiarazione di guerra --- conflito armado --- conflicto armado --- ozbrojený útočný čin --- ένοπλη σύγκρουση --- вооружен судир --- Bélgica --- Belgija --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- 949.3 History of Belgium --- History of Belgium --- cogadh --- 935 --- militaire geschiedenis --- nieuwste tijden 1789-1945 --- temps contemporains 1789-1945 --- België ; Wereldoorlog I
Choose an application
Wat is een goede leraar? Iemand die zijn of haar vak beheerst, vlot communiceert met de klas en mee verantwoordelijkheid draagt voor het reilen en zeilen van de school? Ongetwijfeld, maar ook meer dan dat. Een goede leraar is doorheen dit alles ook een voorbeeld voor kinderen en jongeren en moet daarom verbonden zijn met morele en spirituele bronnen. In dit boek wordt het leerproces in zeven stappen ontrafeld en wordt onderzocht hoe de leraar als persoon, met een eigen professionaliteit en spiritualiteit, in elke stap aanwezig kan zijn. Een leerproces vraagt om volgehouden aandacht in voorbereiding en uitvoering, maar ook om de kunst van het loslaten. Kinderen en jongeren 'leren' hun eigen weg te gaan, ondanks de consequente planning en het beheer van de leraar. Nieuwe inzichten uit de wereld van de (godsdienst-) didactiek en onderwijskunde komen aan bod en worden concreet doorvertaald naar het dagelijkse handelen van de leraar als oriëntatiebaken voor kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
371.3 --- didactiek --- lerarenopleiding --- leren --- onderwijskunde --- spiritualiteit --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- 450.4 --- Didactiek --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- didactiek (ler) --- geloofsleven --- lerarenopleiding (ler) --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- 111912.jpg --- Leraren --- #GGSB: Pastoraal --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Leraren ; opleidingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational psychology --- Belgium --- Teaching --- Methodology --- Education --- Philosophy --- PXL-Education 2015 --- didactische evaluatie --- godsdienstdidactiek --- levensbeschouwelijke diversiteit --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Leerproces --- Leraar --- Directie --- Pastoraal
Choose an application
4
Littérature néerlandaise --- --Histoire --- --Secondary education --- Dutch literature --- literatuurgeschiedenis --- literatuuronderwijs --- Medieval Dutch literature --- SO (secundair onderwijs) --- Nederlandse letterkunde ; geschiedenis --- 839.3 <09> --- Academic collection --- C3 --- C6 --- geschiedenis --- literatuur --- literatuurwetenschap --- #KVHA:Letterkunde; Nederlands --- #KVHA:Literatuurgeschiedenis; Nederlands --- 20e eeuw --- Geschiedenis --- Gouden eeuw --- Literatuur --- Literatuurgeschiedenis --- Middeleeuwen --- Nederlands 851 --- Realisme --- Rederijkers --- Renaissance --- Romantiek --- Tachtigers --- Van nu en straks --- Verlichting --- 839.3 <09> Nederlandse literatuur--Geschiedenis van ... --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van ... --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- Secondary education --- --Nederlandse letterkunde ; geschiedenis --- Nederlandse literatuur --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van .. --- --Nederlandse literatuur --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van . --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van --- Histoire
Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|